Paulo Esmeraldo Catarino Lopes
peclopes@gmail.com

Integrated Researcher at the Institute of Medieval Studies (IEM), Paulo Catarino Lopes is also Associate Researcher at CHAM – Humanities Center, both Research Units of the Faculty of Social Sciences and Humanities (Faculdade de Ciências Sociais e Humanas) of Universidade NOVA de Lisboa (NOVA FCSH), academic institution in which he obtained the degrees of Master and PhD in History after graduating in the same scientific domain at the School of Arts and Humanities (Faculdade de Letras) of Universidade de Lisboa (FLUL).

Unidade de investigação: Instituto de Estudos Medievais (IEM - NOVA FCSH)

Informação em atualização.
  • <i>Peregrinatio ad Terram Sanctam</i>.
  • Medieval Travels and the Ensuing Texts as Mirrors of a Society, a Culture, and a World View
  • Prefácio
  • Seminário José Mattoso
  • Uma definição identitária para os caminhos portugueses tardo-medievais de Santiago de Compostela?
TítuloFonte de financiamentoInícioFim
Horizontes cistercienses. Estudar e caracterizar um scriptorium medieval e a sua produção: Alcobaça. Identidades locais e uniformidade litúrgica em diálogo.Fundação para a Ciência e a Tecnologia2018-10-012021-09-30
Informação em atualização.

As nossas redes