Pietro Gori
pgori@fcsh.unl.pt

Pietro Gori (Ph.D. in Modern and Contemporary Philosophy, 2008) works as researcher at the NOVA University of Lisbon, Institute of Philosophy/Faculty of Human and Social Sciences, where he is also as invited professor for the chairs of Philosophy of Science and Philosophy of Knowledge. Gori is director of the “Lisbon Nietzsche Group;” member of the association “HyperNietzsche,” the “International Nietzsche Research Group”, the “Red Iberoamericana de Estudios Nietzscheanos” and the “Seminario Permanente Nietzscheano;” collaborator of the “Internationale Nietzscheforschungsgruppe Stuttgart”. He worked extensively on Friedrich Nietzsche, Ernst Mach, and William James as representatives of an anti-metaphysical turn in philosophy, as well as on Mary B. Hesse and the post-empiricist approach to the philosophy of science.

Unidade de investigação: Instituto de Filosofia da NOVA (IFILNOVA)

Áreas de investigação: Friedrich Nietzsche, William James, Ernst Mach, Philosophy of Science, Mary B. Hesse, Pragmatism, Epistemology, History of Philosophy

AnoGrauInstituiçãoÁrea
2008DoutoramentoIstituto Italiano di Scienze Umane (sez. Università Suor Orsola Benincasa di Napoli)Modern and Contemporary Philosophy
2004MestradoUniversity of PadovaPhilosophy
  • Ernst Mach’s Contribution to the Philosophy of Science in Light of Mary B. Hesse’s Post-Empiricism
  • Vontade do nada e vontade da verdade.
Informação em atualização.
InícioFimCargo
Italian Habilitation to be appointed as "Associate Professor"

As nossas redes