« Junho 2017 »
Do

Seminário: "The BBC and India"

O quê
  • Científico
Quando 2017-04-06
de 14:00 até 16:00
Onde Sala 607 (Torre B, 6º piso)
Nome do Contacto

Organização: Instituto de História Contemporânea da FCSH/NOVA

Orador: Chandrika Kaul (Universidade de St. Andrews, Escócia)

Sétima sessão do ciclo 2016/2017 do seminário "Marcas do Império – Colonialismo e Pós Colonialismo na Época Contemporânea", organizado por Maria José Lobo Antunes (ICS), Mário Machaqueiro (IHC-FCSH/NOVA), Paulo Jorge Fernandes (IHC-FCSH/NOVA) e Pedro Aires Oliveira (IHC-FCSH/NOVA).

Chandrika Kaul é professora na Escola de História da Universidade de St. Andrews (Escócia). Doutorou-se na Universidade de Oxford e investiga o imperialismo britânico, centrando a sua na imprensa britânica e indiana - com uma perspetiva histórica - , na história da Índia (século XX) e na propaganda britânica. É a fundadora e co-editora da série de livros "Palgrave Studies in the History of the Media" (Palgrave Macmillan), membro do comité editorial da revista Media History (Routledge) e do conselho consultivo da Twentieth Century British History (Oxford University Press).

Resumo:
The BBC occupies a fundamentally seminal position in the history of journalism and mass communication, not simply in the UK, but globally. However, whilst scholars have analysed the BBC in relation to various domestic and international issues, one area of its impact remains largely ignored. And it is here that my research project breaks new ground. For while the importance of the British Empire to the BBC is widely acknowledged, there is little awareness of the significant role of the BBC visa- vis India. This paper forms part of my book project on the BBC and India and raises fundamental questions about the historical relationship between media and empire. It aims to interrogate interconnected issues about imperial power and technological control, broadcasting culture and empire, war propaganda and the BBC, and decolonisation as a mediated phenomenon.

Entrada livre.

Mais informação sobre este evento…